P'City-David - Reisverslag uit David, Panama van Peter Delis - WaarBenJij.nu P'City-David - Reisverslag uit David, Panama van Peter Delis - WaarBenJij.nu

P'City-David

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

18 Juli 2014 | Panama, David

Van PanamaCiy naar David.
Wat Arnold gister al heeft gedaan deed ik vandaag: kilometers maken op de panamese wegen achter het stuur van de Volvo. Geen idee hoeveel precies want de kilometerteller heeft de hele weg op 000.0 gestaan. De eerste storing en hopelijk ook de laatste hoewel deze wel gunstig is voor de inruilwaarde van de auto.
Minder gunstig was het wegdek. We waanden ons weer even in Siberië, zowel door de temperaturen buiten de auto tijdens de plaspauzes als door de gaten in de weg. In die gaten kan weliswaar geen hele auto verdwijnen maar een scootmobiel zou zonder moeite aan het zicht te onttrekken zijn.
Overigens zijn de temperaturen binnen in de auto zeer aangenaam. Tot grote jaloezie van de andere bezweette deelnemers beschikt onze 240 Polar wél over standaard airconditioning.
Verder een tamelijk saaie etappe. Enige spanning deed zich voor bij de eerste sanitaire stop. We stopten precies voor de ogen van een lasergunnende politieagent aan de overkant van de weg die na te zijn overgestoken ons in rap spaans iets probeerde duidelijk te maken. Zijn gebaar met zijn hand voor zijn kruis deed vermoeden dat wildplassen niet toegestaan was. Geheel tegen onze (Siberische) ervaring en verwachting in volgde er geen boete en konden we met lege blaas verder. De hardrijders aan de overkant ook blij trouwens.
Inmiddels zitten we aan het bier in David. Morgen een mooie maar zware etappe over de Costaricaanse grens.

• 18 Juli 2014 - 19:55

Menny En Marian:

Hallo Peter en Arnold,

Met veel plezier lezen we jullie blog! Dat wordt vast een mooie, avontuurlijke reis.
    Menny ( moeder van Arnold) en ik lezen het blog samen onder het genot van een kopje Hollandse koffie.
    Houd ons op de hoogte, let op de diepe kuilen! hg Menny en Marian