Good luck you guys! - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Peter Delis - WaarBenJij.nu Good luck you guys! - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Peter Delis - WaarBenJij.nu

Good luck you guys!

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Saint George

We hebben de Grand Canyon al weer achter ons gelaten en zijn inmiddels aangekomen in St. George, Utah. Zo'n Amerikaans stadje waar alles wat meer dan een paar jaar oud is 'geschiedenis' wordt genoemd.
We hadden tijd genoeg om uitgebreid het 'historical centre' te bezoeken. Deels omdat dat centre nauwelijks bestaat maar vooral omdat we na de kortste etappe van de Panamericana hier zijn aanbeland over prachtige wegen. Zonder enig oponthoud reden we de 1 uur 49 die de TomTom voorspelde. Best lekker: geen grensposten, geen politiecontroles, geen drempels maar gaaf asfalt waarover het ontspannen rijden is door de Mohave desert.
De Amerikanen zijn onderweg net zo enthousiast als hun zuiderburen en wij worden als 'You guys' uitbundig 'Good luck' gewenst of minimaal met opgestoken duimen begroet. Als we voor elke foto gemaakt vanuit een voorbijrijdende SUV een dollar zouden krijgen was de reis al dik terugverdiend.

De korte rit van vandaag volgde op een kort verblijf in CircusCircus te Las Vegas, een hotel met 3774 kamers waar gastvrijheid een volstrekt onbekend begrip is. 'Gasten' worden gezien als wandelende portmonnaies waarvan de inhoud zo snel mogelijk geleegd moeten worden in die van de exploitanten. Daartoe beschikt dit commercieel consumptiecircuscircus over een lobby met een pretpark, een oneindig aantal bars en restaurants en een niet te bevatten casino. Bij elke poging om dit circus te omschrijven in superlatieven wordt het gras onmiddellijk voor de voeten weggemaaid omdat alles nóg extremer blijkt te zijn dan de gekozen bewoordingen.
Tóch was het leuk om eens mee te maken. Eéns...

• 05 Augustus 2014 - 12:55

Johan En Ingrid:

Hee, leuk Ton en Lien samen met jullie op de foto !
    Ziet er gezellig uit guys , we willen zo wel aanschuiven :-)
    Lekker wat time for fun, genietze met elkaar & keep on rolling !
    Groet Johan en Ingrid